Dersin Adı | Nükleer Tıp |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TLT 210 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste nükleer tıp laboratuvar tekniklerinin, radyoaktivite ve radyasyon güvenliğinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Maddenin temel yapısı ve atom, radyoaktivite ve radyoaktif bozunma kanunu, radyasyonun biyolojik etkisi, radyasyondan korunma, radyasyon dedeksiyonu ve radyasyon detektörleri, radyoaktif maddelerle çalışma prensipleri, nükleer tıp laboratuvar güvenliği tanımı ve prensipleri, sıcak laboratuvar kalite kontrol yöntemleri, radyoaktif atıklar, nükleer tıpta kullanılan radyofarmasötikler, nükleer tıpta kullanılan cihazlar, radyofarmadötiklerde kalite kontrol, radyonüklidlerin üretimi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Maddenin temel yapısı ve atom | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
2 | Radyoaktivite ve Radyoaktif bozunma kanunu | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
3 | Radyasyonun biyolojik etkisi, Radyasyondan korunma | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
4 | Radyasyon dedeksiyonu ve Radyasyon detektörleri | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
5 | Radyoaktif maddelerle çalışma prensipleri | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
6 | Nükleer Tıp Laboratuvar güvenliği ve prensipleri | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
7 | Sıcak laboratuvar kalite kontrol yöntemleri | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
8 | Radyoaktif atıklar | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
9 | Ara sınav | |
10 | Nükleer Tıpta kullanılan cihazlar | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
11 | Nükleer Tıpta kullanılan cihazlar | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
12 | Nükleer tıpta kullanılan Radyofarmasötikler | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
13 | Radyofarmadötiklerde kalite kontrol | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
14 | Radyonüklidlerin üretimi | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
15 | Genel tartışma | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1- Sema Cantez, Pratik Nükleer Tıp, İstanbul Tıp Fakültesi Vakfı, 1992 2- Eser Lay Ergün, Nükleer Tıp, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2007 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında laboratuvar güvenliği ve korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | X | ||||
13 | Laboratuvar işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest